AZAL-da Cəmil Manizadənin ŞƏXSİ İDARƏÇİLİK yanaşması...

Bir neçə gün əvvəl Azərbaycan mətbuatında sərnişin tərəfindən bir müraciət yayıldı: Nə üçün AZAL təyyarəsində pəncərə kənarındakı yer digər yerlərdən baha başa gəlir? Bu sual yalnız fərdi narazılığın göstəricisi deyil, eyni zamanda milli daşıyıcının qiymət siyasətində şəffaflıq və ədalət prinsiplərinə birbaşa toxunur.
Bəli, dünyanın bir çox aviaşirkətində yer seçimi üçün əlavə ödəniş nəzərdə tutulur, lakin bu, əsasən ayaqlar üçün əlavə yer olan oturacaqlar və fövqəladə çıxış qapısı yaxınlığında yerləşən oturacaqlarla əlaqəlidir. AZAL halında isə – heç bir əlavə xidmət göstərilmir: söhbət sadəcə illüminator yanında oturmaq hüququndan gedir. Bunun üçün – zarafatsız – bəzi reyslərdə onlarla manat tələb olunur. Sual yaranır: pəncərədən baxmaq imkanı nə qədər dəyər edir və bu əlavə ödənişi nə əsaslandırır? Əslində bu, “premium” kateqoriyasının süni şəkildə yaradılmasıdır ki, bu da əslində yalnız qanad mənzərəsindən başqa heç nə ilə fərqlənmir. Ən maraqlısı odur ki, belə praktika əsasən aşağı büdcəli aviadaşıyıcılara – məsələn, Ryanair, Wizz Air, IndiGo və b. xasdır. Onlarda pəncərə kənarındakı yerin seçimi 10–15 dollar arasında ola bilər. Lakin AZAL özünü heç vaxt rəsmi olaraq aşağı büdcəli aviaşirkət kimi təqdim etməyib. Belə olan halda məntiqli sual yaranır: Nə üçün milli daşıyıcı endirimli aviadaşıyıcıların metodlarından istifadə edir, lakin bunun əvəzində uyğun qiymət elastikliyi təklif etmir? Ola bilər ki, bu, əvvəllər özünü aşağı büdcəli kimi təqdim edən, lakin premium səviyyəsində tariflər təklif edib nəhayətində fəaliyyətini dayandırmış Buta Airways-də sərnişin daşımalarına rəhbərlik etmiş kommersiya direktoru Cəmil Manizadənin şəxsi idarəçilik yanaşmasıdır. Görünür, bu yanaşma bu gün də AZAL-a daşınıb: müştəri üçün real dəyər yaratmadan, formal əlavələr hesabına gəlirin maksimumlaşdırılması. Əgər bu doğrudursa, ictimaiyyətin haqlı olaraq birbaşa sual vermək hüququ var: AZAL Buta Airways-in yolunu təkrarlayırmı və bu, artmaqda olan rəqabət və sərnişin etimadsızlığı fonunda hara aparır?Əlavə narahatlıq doğuran başqa bir vacib məqam isə ondan ibarətdir ki, AZAL daxili xərcləri və idarəetmə strukturunu optimallaşdırmaq əvəzinə, əsas tərəfdaşları olan turizm agentliklərinin hesabına qənaət etməyə çalışır. Belə ki, aviaşirkət agentliklərə tarifdən 5% təşviq proqramı vəd etmişdi, bu da aktiv satışları stimullaşdırmalı idi. Lakin praktikada əksinə oldu: AZAL süni şəkildə əsas tarifi azaltdı, paralel olaraq YQ rüsumunu (yanacaq haqqı) artırdı. Beləliklə, agentliyin komissiya aldığı faktiki məbləğ əhəmiyyətli dərəcədə azaldı. Əslində, tərəfdaşlar biletləri müştəri üçün əvvəlki yüksək yekun qiymətə satmağa davam edirdi, amma əvvəlkindən daha az gəlir əldə edirdi. Bu isə məntiqli reaksiya doğurdu: bir çox agentliklər müştərilərinə daha şəffaf və sabit əməkdaşlıq şərtləri təklif edən alternativ aviaşirkətləri təqdim etməyə başladı. Nəticədə, AZAL öz agent satış kanalında satışların azalmasına özü səbəb oldu – bu, xarici təzyiqdən deyil, uzaqgörməz qiymət siyasəti və komissiya hesablanma formulaları ilə manipulyasiya nəticəsində baş verdi. Sual yaranır: bu, doğrudanmı milli daşıyıcının strateji yanaşmasıdır, yoxsa uzunmüddətli perspektivdə brendə etimadı sarsıdan və tərəfdaş ekosistemini dağıdan müvəqqəti bir qərardır?Son vaxtlar AZAL praktikasında ən narahatedici və kütləvi şəkildə müzakirə olunan pozuntulardan biri artıq satılmış yerlərdən çox bilet satılması – yəni “overbook” hallarının çoxalmasıdır. Sərnişinlər getdikcə daha tez-tez şikayət edirlər ki, qeydiyyata vaxtında gəlsələr də, onlara bildirilir ki, təyyarədə onlar üçün yer yoxdur, yaxud biznes sinifdə tam ödənişli biletə sahib olmalarına baxmayaraq, onları məcburən ekonom sinfə keçirirlər. Ən pis hallarda isə sərnişinlərə izahat və kompensasiya olmadan ümumiyyətlə uçuşa buraxılmır. Bu hallar xüsusilə Moskva–Bakı marşrutu üzrə özünü daha kəskin göstərir – son aylarda burada nəinki uçuşdan imtina, həm də tam ləğv olunmuş reyslər və sərnişinlərə otel və ya alternativ təqdim edilməməsi ilə bağlı çoxsaylı hallar qeydə alınmışdır. Beynəlxalq normaları pozaraq, AZAL sərnişinlərə nə yemək, nə qalmaq üçün yer, nə kompensasiya, nə də dəqiq informasiya təqdim edir. Bütün bunlar kompensasiya mexanizminin olmaması və müştəriyə formal münasibət fonunda baş verir. Çoxsaylı beynəlxalq daşıyıcılar overbook halında sərnişinlərə kompensasiya və ya daha yaxşı şərtlərlə alternativ reys təklif etdiyi halda, AZAL – sərnişinlərin ifadələrinə görə – insanları problemlə üz-üzə qoyur. Bu, təkcə xidmət standartlarının pozulması deyil, həm də özünü milli və bayraq daşıyıcısı kimi təqdim edən aviaşirkətə olan etimadı sarsıdır.Sərnişinlər üçün ən ağrılı məsələlərdən biri də AZAL reyslərinin müntəzəm gecikmələridir. Bu hallarda AZAL sistemli şəkildə kompensasiya və ya adekvat dəstək göstərməkdən imtina edir. AirlineRatings.com və digər müvafiq platformalarda dərc olunmuş onlarla rəydə qeyd olunur: uzunmüddətli gecikmələr zamanı məlumatın verilməməsi; hava limanında şirkət nümayəndələrinin əlaqəyə çıxmaması; beynəlxalq uçuşlar çərçivəsində bağlantı reyslərinin qaçırılması ilə bağlı kompensasiya ödənilməməsi. Konkret bir hal: Dubaydan Londona, Bakı üzərindən uçan bir sərnişin AZAL reysinin 7 saat gecikməsi səbəbindən British Airways bağlantı reysini qaçırdığını bildirir. Onun sözlərinə görə, AZAL nə gözləmə müddətində qalmaq üçün otel təmin edib, nə qida vauçeri verib, nə də gecikmənin səbəbi ilə bağlı yazılı izahat təqdim edib. EC 261/2004 Tənzimləməsinə əsasən, əgər uçuş Aİ-dən həyata keçirilirsə və ya Aİ şirkəti tərəfindən icra olunursa, 3 saatdan çox gecikmələr üçün sərnişinlər 600 avroya qədər kompensasiya almaq hüququna malikdir. Lakin AZAL hallarında belə kompensasiyalar hətta açıq-aşkar əsaslar olduqda belə ödənilmir; şikayət mexanizmi ya yoxdur, ya da ciddi bürokratiya ilə müşayiət olunur; müştəri xidmətləri kritik anlarda demək olar ki, əlçatmaz olur. Bu, AZAL-da təyyarə çatışmazlığını müəyyən mənada izah edə bilər. Lakin əsas sual açıq qalır: niyə hələ də aviaşirkətin parkına istehsalçılardan birbaşa yeni təyyarələr daxil olmur? Artıq uzun müddətdir ki, AZAL-da təyyarə çatışmazlığı sistemli və xroniki bir problemə çevrilib.
Belə vəziyyətdə istər-istəməz sual yaranır: bu, Azərbaycan Hava Yollarının kommersiya fəaliyyətinə rəhbərlik edən Cəmil Manizadənin şüurlu strategiyasının nəticəsidir, yoxsa sadəcə idarəçilik və planlaşdırma bacarığının olmamasının göstəricisidir? AZAL rəhbərliyi bir neçə ildir Airbus, Boeing, Embraer və digər istehsalçılarla danışıqlar apardığını bildirir.
Lakin aviaşirkət hələ də yeni təyyarələri birbaşa istehsalçılardan deyil, bir neçə il əvvəl bazara çıxmış Latviya mənşəli Heston Airlines kimi vasitəçilərdən icarəyə götürür.Heston Airlines ilə maraq- əməkdaşlıq mexanizmi və təfərrüatları – növbəti yazılarımızda.
- Hökumənin ailəsi də Kəlbəcərə köçdü (FOTO)
21 avqust 2025 16:21
- Şanslı kazak – 7 qat olimpiya çempionu müharibə zamanı 17 həbs düşərgəsindən sağ çıxıb
21 avqust 2025 13:56
- Qiyam günü əlləri əsənlər – 3 gündən sonra insanları qıranda kipriklərini də qırpmayacaqdılar
20 avqust 2025 01:52
- AZAL-ın qəhrəman bələdçisi uzun müddət sonra görüntüləndi - FOTO
19 avqust 2025 10:43
- Putinin qrup yoldaşını öldürüblər ?
17 avqust 2025 17:29
- Çilingərin milyarder oğlu: -Razin uşağı- dünyanı necə fəth etdi?
15 avqust 2025 17:13
- Azərbaycan AZAL-ın təyyarəsinə QƏSDƏN hücum olduğunu DÜŞÜNMÜR - İlham Əliyev
15 avqust 2025 08:52
- Yuri Qaqarinin həyat yoldaşına VİDA MƏKTUBU
14 avqust 2025 14:30
- Nizami Gəncəvi Beynəlxalq Mərkəzinin üzvləri İlham Əliyevi təbrik etdi
11 avqust 2025 17:05
- 74 yaşlı kişi federasiya Prezidentini ÖLDÜRDÜ
10 avqust 2025 15:19
- Ali məktəblərdə boş qalan plan yerlərinə ixtisas seçiminin vaxtı məlum olub
23 avqust 01:01
- Prezidentə verilən nadir hədiyyə - VİDEO
22 avqust 23:04
- Füzuli və Arxadağ şəhərləri qardaşlaşdı
22 avqust 22:48
- Güləşçimiz ERMƏNİ rəqibinə qalib gələrək DÜNYA çempionu oldu
22 avqust 22:02
- Azərbaycan, Türkmənistan və Özbəkistan liderlərinin iştirakı ilə sənədlər imzalandı - FOTO
22 avqust 17:29
- Prezident bu hərbçiləri təltif etdi (SİYAHI)
22 avqust 17:24
- Elçibəyin vəfatından 25 il ötdü
22 avqust 10:32
- Dünyanın ən yaşlı insanının 116 yaşı tamam oldu
22 avqust 09:54
- Fəlakət : Asteroid Rusiyada 80 MİLYON ağacı necə məhv etdi?
22 avqust 09:33
- Prezident Türkmənistanda işgüzar səfərə getdi
22 avqust 09:20
- Ağdamın Xıdırlı kəndinə növbəti köç karvanı yola salındı (FOTO)
22 avqust 09:13
- SOCAR Türkiyəyə 7 milyard dollar sərmayə yatıracaq
22 avqust 01:14
- Hər gün bal yeyirəm, qonaqlara göndərirəm - İlham Əliyev+Video
21 avqust 23:12
- Dağıstanda 36 yaşlı azərbaycanlı saxlanılıb – guya Ukraynaya məxfi sənəd aparırmış
21 avqust 16:43
- Hökumənin ailəsi də Kəlbəcərə köçdü (FOTO)
21 avqust 16:21
- Şanslı kazak – 7 qat olimpiya çempionu müharibə zamanı 17 həbs düşərgəsindən sağ çıxıb
21 avqust 13:56
- Ölkəyə ayaq açan bu oyuncaqlar ölüm saçır - XƏBƏRDARLIQ
21 avqust 13:46
- İlin ilk altı ayında 158 mindən çox şəxs sürücülük vəsiqəsi alıb
21 avqust 12:44
- 29 dəqiqə SU altında qaldı, yeni dünya REKORDU
21 avqust 10:25
- Prezident və birinci xanım Murovdağ tunelinin texniki açılışını etdi
21 avqust 09:45
- Xalq artistinin qızından təbrik - Sizlərin övladı olmaq fəxrdir
21 avqust 09:16
- Britaniyanın Azərbaycandakı səfirindən SENSASİON MÜSAHİBƏ
21 avqust 01:05
- Fransanın Bakıya göndərdiyi səfir barədə YENİ detallar
21 avqust 00:38
- Güləşçimiz dünya çempionatında finala yüksəldi
21 avqust 00:25
- Adəm Məmmədovun vəkilliyinə XİTAM verildi - Yenilənib
20 avqust 22:11
- Prezident və birinci xanım Gəncə stadionunda tikinti işlərinin gedişi ilə tanış oldu FOTOLAR
20 avqust 21:39
- Çin və Hindistan RAZILIĞA GƏLDİ
20 avqust 08:39
- Uzunömürlülüyün sirri: Alimlərin müəyyən etdiyi 5 əsas amil
20 avqust 08:26
- Qiyam günü əlləri əsənlər – 3 gündən sonra insanları qıranda kipriklərini də qırpmayacaqdılar
20 avqust 01:52
- Pezeşkian İrəvandan Minskə getdi
20 avqust 01:15