Restoranlarda müştəriləri soymağın yeni üsulu: SERVİS HAQQI
HadisəDünən, 12:32
Bakıda restorana gedən müştərini artıq təkcə menyudakı qiymətlər yox, çekdə onu gözləyən "sürpriz rəqəmlər” də düşündürür. Süfrəyə gələn yeməklərdən daha tez-tez müzakirə olunan mövzu isə sonda hesaba əlavə edilən "servis haqqı”dır. Bir restoranda bir faiz, digərində beş faiz, bəzi məkanlarda isə daha yüksək məbləğ.
Müştəri də çaşqın qalır: bu xidmətin qiyməti harada yazılıb, nə ilə əsaslandırılıb və ümumiyyətlə, buna etiraz etmək haqqı varmı? Ən problemli məqam isə odur ki, bir çox hallarda servis pulu barədə müştəriyə əvvəlcədən məlumat verilmir. Menyuda qeyd olunmayan bu əlavə məbləğ yalnız hesab masaya gələndə ortaya çıxır. Etiraz ediləndə isə adətən eyni cavab səslənir: "Bizdə qayda belədir”.
Xidmət turizmi ilə ad çıxarmış Türkiyədə hökumət restoran və kafelərdə məcburi servis haqqı tutulmasını qadağan etməyə hazırlaşır. Türkiyənin Ticarət Nazirliyi qida və içki xidmətləri göstərən restoran, kafe, şirniyyat və bənzər müəssisələrin müştərilərdən xidmət, süfrə rüsumları və ya bənzər adlar altında ödəniş tələb etməsinin qarşısını alacaq yeni qayda tətbiq edəcək. Nazirliyin yaydığı məlumata görə, restoran və kafelər müştərilərdən tarif və qiymət cədvəlində göstərilən qiymətlərdən başqa istənilən adla xidmət haqqı və ya hər hansı digər ödənişi yalnız menyuda əvvəlcədən göstərmək şərti ilə tuta bilərlər. Bu zaman bir sual yaranır. Bəs bizdə servis haqqı ilə bağlı hər hansı nizamlama tətbiq edilə bilərmi?
Azərbaycan Hotellər və Restoranlar Assosiasiyasının İdarə Heyətinin sədri Samir Dübəndinin sözlərinə görə, bu kimi məsələlər ölkəmizin imicinə və turizm sektoruna ciddi təsir edir: "Azərbaycanda da bu məsələnin müzakirəyə çıxarılması vaxtıdır. Çünki hazırkı təcrübədə bəzən hesabın üzərinə əvvəlcədən bildirilməyən 5–15 faiz servis haqqının əlavə olunması həm yerli müştərilərdə, həm də turistlərdə narazılıq yaradır. Bu, ölkənin qonaqpərvərlik imicinə də mənfi təsir edir. Bizim mövqeyimiz odur ki, xidmət haqqı yalnız tam şəffaf, əvvəlcədən göstərilən və istehlakçı tərəfindən aydın şəkildə qəbul olunan formada olmalıdır”.
S.Dübəndi bildirdi ki, Azərbaycanda servis haqqı məsələsi xüsusi qanunla tənzimlənmir, lakin "İstehlakçıların hüquqlarının müdafiəsi haqqında” qanun, "Ticarət, ictimai iaşə və məişət xidmətləri qaydaları”, həmçinin Vergi Məcəlləsi bu sahəyə tətbiq olunan əsas hüquqi çərçivəni müəyyən edir: "Bu sənədlər tələb edir ki, ictimai iaşə müəssisələri göstərdikləri xidmətin qiymətini əvvəlcədən, tam və aydın şəkildə müştəriyə təqdim etsin, hər bir ödəniş qəbzdə ayrıca göstərilsin və gizli ödənişə yol verilməsin. Bu normalar servis haqqının ya açıq şəkildə göstərilməsi, ya da ümumiyyətlə ləğv edilməsi üçün hüquqi baza yaradır. Turizm zonalarında isə Dövlət Turizm Agentliyinin normativ aktları vasitəsilə əlavə tələblər – menyuda aydın məlumatlandırma və qiymət şəffaflığı – tətbiq oluna bilər”.
Sədrin fikrincə, servis haqqı məsələsi həll olunarsa, xidmət səviyyəsi və istehlakçı məmnuniyyəti də yüksələcək: "Dövlət qurumları, turizm sektoru və sahibkarlar arasında dialoq başlasa, üç əsas istiqamət üzrə optimal model formalaşdıra bilərik. Birincisi, Türkiyə modelinə uyğun servis haqqının ləğvi və xərclərin qiymətə daxil edilməsidir. İkincisi, əgər saxlanılırsa, menyuda, qəbzdə və girişdə açıq göstərilməsi məcburi olmalıdır. Üçüncüsü, paralel olaraq əməkhaqqı və motivasiya sistemlərinin yenilənməsi vacibdir”.
Azad İstehlakçılar Birliyinin sədri Eyyub Hüseynovun sözlərinə görə, qanunvericilikdə bu barədə hər hansı müddəalar nəzərdə tutulmadığından sahibkarlar istədikləri kimi özbaşınalıq edə bilirlər: "İstər yerli vətəndaşlar, istərsə də ölkəmizə gələn qonaqlar bundan şikayət edirlər. Vətəndaş şikayət etdikdə də müvafiq orqanlar bildirirlər ki, sahibkarın şəxsi ərazisidir. Vahid qaydalar yoxdur. Sahibkarlar biznes qurumları üçün yaradılmış toxunulmazlıqdan sui-istifadə edirlər. Bu halda da istehlakçıların hüquqlarını pozurlar. Məsələn, əyləncə, müğənni varsa, bunun xərci də müştəridən çıxılır və bu barədə heç bir məlumat verilmir. Qanun da belə halları qadağa etmir. Dövlət tərəfindən tənzimləmə olmadığı üçün hər sahibkar istədiyi qədər servis haqqı təyin edir”.
E.Hüseynov da bildirir ki, əgər restoranda servis haqqı varsa, bu, istənilən halda menyuda qeyd edilməlidir. İstehlakçı öncədən bunu bilməlidir: "Menyuda göstərilibsə, vətəndaş da razılaşıbsa, o halda servis haqqından imtina etməyə heç bir hüququ yoxdur. Əgər öncədən menyuda hər hansı bir servis haqqı qeyd edilməyibsə, amma hesabda qeyd olunubsa, bu, istehlakçı hüquqlarının pozulmasıdır. Antiinhisar və İstehlak Bazarına Nəzarət Dövlət Agentliyi bu kimi məsələlərə nəzarət həyata keçirməlidir. Əgər qanun pozuntusu varsa, cərimələri də yalnız onlar tətbiq edə bilirlər”. ("Kaspi" qəzeti)
Oxşar xəbərlər
- Bahalı beynəlxalq tədbirlərin keçirilməsinə 239 MİLYON, ELMƏ İSƏ...- Qüdrət Həsənquliyev
7 dekabr 2025 19:21
- Həkimlər kənddə yaşamağı məsləhət gördü - O, ruhi xəstəxanaya niyə gedirdi?
7 dekabr 2025 14:09
- 107 yaşlı Azərbaycan Parlamenti - müsəlman dünyasında ilk
7 dekabr 2025 00:40
- Sabiq millət vəkili yeni həbslərin anonsunu verdi: sırada kimlərdir?
6 dekabr 2025 12:50
- EVDƏN İŞLƏMƏK rəsmiləşir: Maaşlar belə hesablanacaq
6 dekabr 2025 03:10
- 21 peşə məktəbi tikiləcək, 2-i əsaslı təmir olunacaq (SƏRƏNCAM)
5 dekabr 2025 20:53
- AzerGold-un Müşahidə Şurasının tərkibi yeniləndi
4 dekabr 2025 20:07
- Prezident Birləşmiş Krallığın müdafiə üzrə dövlət nazirini qəbul etdi (FOTO)
4 dekabr 2025 13:03
- Azərbaycanın Təbrizdəki yeni Baş konsulu fəaliyyətə başladı
3 dekabr 2025 23:23
- Qazaxıstan NİQABI QADAĞAN EDİR
3 dekabr 2025 20:06
Xəbər lenti
- Atam Ukraynaya arxa çevirə bilər - Trampın oğlu
07 dekabr 23:37
- Rus generalın qızı Avropada kef edir
07 dekabr 21:43
- Rusiyada azərbaycanlı diaspor rəhbəri Teyyub Hüseynov nə üçün SAXLANILDI ?
07 dekabr 20:36
- -Mehdiyev işi- böyüyür: AMEA rəhbərliyi də siyahıda...
07 dekabr 19:27
- Bahalı beynəlxalq tədbirlərin keçirilməsinə 239 MİLYON, ELMƏ İSƏ...- Qüdrət Həsənquliyev
07 dekabr 19:21
- İsanın doğulduğu şəhərə Milad qayıtdı - Fotolar
07 dekabr 18:44
- Xəzər dənizindən qum-çınqıl oğurlayanlar saxlanıldı
07 dekabr 18:27
- Şara protokolu kənara qoyub Fidanı qucaqladı
07 dekabr 17:34
- Mingəçevirdə 1 yaşlı körpəsini zirzəmiyə atan qadın saxlanıldı
07 dekabr 17:17
- Prezident devrildi – Hərbçilər hakimiyyəti ələ keçirdilər
07 dekabr 16:18
- Həkimlər kənddə yaşamağı məsləhət gördü - O, ruhi xəstəxanaya niyə gedirdi?
07 dekabr 14:09
- Prezident Qırğızıstan nümayəndə heyətini qəbul etdi - Fotolar
07 dekabr 13:35
- Əli Məsimlidən Sərdar Cəlaloğlunun ittihamlarına cavab
07 dekabr 11:41
- 107 yaşlı Azərbaycan Parlamenti - müsəlman dünyasında ilk
07 dekabr 00:35
- Ağdamda Qədir Rüstəmovun anadan olmasının 90 illiyi qeyd edildi - Fotolar
06 dekabr 23:47
- Tramp İlham Əliyevə təşəkkür etdi
06 dekabr 21:47
- Antarktidanın ən yüksək zirvəsini fəth edən azərbaycanlı: Dağlara Allahın köməyi ilə gedirəm
06 dekabr 21:33
- ƏBƏLFƏS Qarayevin BİZNES İMPERİYASI : Hotel, balıq, neft... (SİYAHI)
06 dekabr 14:03
- Sabiq millət vəkili yeni həbslərin anonsunu verdi: sırada kimlərdir?
06 dekabr 12:50
- Restoranlarda müştəriləri soymağın yeni üsulu: SERVİS HAQQI
06 dekabr 12:32
- İlham Əliyev Finlandiya Prezidentinə təbrik məktubu göndərdi
06 dekabr 12:17
- EVDƏN İŞLƏMƏK rəsmiləşir: Maaşlar belə hesablanacaq
06 dekabr 03:10
- Rusiyadakı quruluş mənim mənəvi aləmimlə uyğun gəlir - Nəriman Nərimanovun oğluna məktubu
06 dekabr 01:02
- Yanğında ölənlərdən ən kiçiyinin 6 yaşı olub... - Fotolar
06 dekabr 00:14
- DƏRİN DÖVLƏT - lə mübarizə aparacağını açıqladı
05 dekabr 21:59
- 1 tondan çox at ətini keyfiyyətli mal əti kimi satışa çıxardılar - Video
05 dekabr 21:07
- 21 peşə məktəbi tikiləcək, 2-i əsaslı təmir olunacaq (SƏRƏNCAM)
05 dekabr 20:53
- Lökbatanda dəhşətli yanğın: 4 nəfər ölüb, 2-si uşaqdır (YENİLƏNİB)
05 dekabr 11:16
- İlham Əliyev beynəlxalq konfransın iştirakçılarına müraciət etdi
05 dekabr 11:08
- Fridrix Merz və İlham Əliyev bir-birini qarşılıqlı səfərə dəvət etdi
05 dekabr 00:00
Video & Fotoqalereya
Video
Fotoqalereya
